» Özel İçerikler » GelecektekiSen Medya » Blog » Dijital Dönüşümün Devrimci Güçleri: Topluluklar

Dijital Dönüşümün Devrimci Güçleri: Topluluklar

Teknoloji dünyasında Apple, Amazon, Alphabet ve Tencent gibi ilk 5 sırayı dolduran şirketlerin ortak yönü, dijital dönüşümün devrimci güçlerinin kimler olduğunu çok açık ortaya koyuyor. Ürün bazlı servis veren Exxon, Walmart gibi büyük ölçekli geleneksel şirketler, liderlik koltuğunu, topluluk ve yarattıkları ağlar üzerinden iş üreten ve para kazanan şirketlere çoktan kaptırdılar. Bu resmi iyi okumayan şirketlerin tam bir dönüşüm geçirerek geleceğin şirketleri arasında yer alması mümkün olmayacak!

Yazan: | Tarih: 25 Mart 2019 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Özel İçerikler |


Ülkemizde son yılların ajandası dijital dönüşüm. Global şirketler, teknolojik gelişmelerin tetiklediği dönüşümde kendi başarı hikayesini yazmaya odaklanırken; kurumsal+büyük şirketler iş süreçlerinin verimini arttırmaya, değişen müşteri temas noktalarını yeni müşteri edinim süreçlerine adapte etmeye; orta ölçekli şirketler de kısıtlı kaynaklarını doğru kullanmak adına dijitalleşmeye çalışıyorlar. Ölçek bazlı değişkenleri bir yanda, temelde hepsinin benzini inovatif olmak, teknolojik olmak, değişime ayak uydurmak. Bu sebeple de kafa yorulan ortak nokta, kullanılan araç ve gereçlerin dijitalleşmesi oldu. Müşteri diyalogunun kurulduğu anahtar noktalar, kullanılan müşteri değerlendirme ve iş süreçleri araçları, geleneksel servislerin dijital arayüzlere taşınması vb. Bu yüzden yeni nesil tasarım tekniklerinden (design thinking, forward thinking vb ) yararlanarak uygulama üretmeye, CRM altyapılarını daha kişisel ve bağlantılı hizmet vermek için geliştirmeye, kurumsal kaynak planlaması araçlarını daha akıllı servislerden seçmeye yöneldiler. Hepsinin amacı aslında ‘iş’lerini yenilemek, iş yapma biçimlerini ve müşterilerine verdikleri servisleri dönüştürmekti. 

Ancak maalesef pek çoğu, piyasaya çıkışlarında hayal ettikleri etkiyi yaratamadı. Hatta bir çok sektörde 3-4 yıldır devam eden ve lanse edilememiş dijital dönüşüm projeleri var. Oysa bu 4 yılda bir o kadar daha üzerlerindeki baskı da artmış durumda. 

Peki ne oldu da bu noktaya gelindi? Gözden kaçan nokta ne?

Günümüz dijital dünyasında başarılı olmak, sadece giderek daha fazla teknoloji ürün üretmekten ya da var olan servisleri dijitalleştirmekten çok daha fazlasını gerektiriyor. Dijital dönüşümünün asıl devrimci gücü altyapı ve araçlar değil; topluluklar! Müşteri-iş gücü- partnerler üçgeni, geleceğin şirketlerinin en büyük değişim silahı. Ve bu da toptan bir kültür değişimine ve bilinen iş yapış şekillerinin yıkılıp yeniden tasarlanmasını zorunlu kılıyor. Müşteriye sadece hizmet verilmiyor onlarla işbirliği yapılıyor. Rekabet tümden değişti; birçok şirket rakipleriyle ortaklıklar kurarak geleceğini yazıyor. Şirketler faaliyet gösterdikleri ana sektörler ve hizmet ettikleri pazarları, yeni topluluklara ulaşmak için değiştirmek zorunda kalıyor, yıllardır bildikleri işlerden bambaşka alanlarda iş üretmeye başlıyor. Topluluklar; işleri yıkıyor, yeniden yaratıyor, şeklini değiştiriyor. 

Müşteri ve rakipler tarafındaki değişimin bir benzeri de iş gücü topluluklarında görülüyor. Teknolojinin tek başına şirketleri yeni stratejik hedeflerine ilerletmeye yetmeyeceği çok açık. Geleceğin iş dünyasında hayatta kalmış şirketler, iş güçlerinin gelişimine, değişimini yönlendirmeye gücü veren kurum kültürüne sahip şirketler olacak. İş gücünün bu değişime adapte olması, yeni yetenekler geliştirmesini tetikleyebilecek bir kültürün kurulması; şirketlerin uçtan uca kurum içi topluluk yönetimlerini de yeniden gözden geçirmeleri gerekli.

Dijital araçlar, süreçleri birbirine bağlayan kablo olabilir, ancak dönüşümün tanımlayıcı faktörü insan. Bu sebeple ‘insan’ faktörünü gözetmeyen hiçbir şirket ayakta kalamayacak. Dijital dönüşümün tetikleyicileri de zannedilenin aksine teknoloji değil, teknolojiyi kullanma kapasitesi ile dönüşen ‘insan’ olacak!

İşin/Şirketin/Kendin için Harekete Geçmeye Hazırsan

Online Görüşme Talep Et

Son Yazılar

Dijital Okuryazarlıkla Dijital Akıcılık Arasındaki Farklar

Tarih: 16 Haziran 2021 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya | Etiketler: ,

Dijital dünyada iş yapma ve hayatta kalmanın entegre becerilerine sahip olmaya ve bunu gereken durumda gereken araçlarda doğal bir iş yapma akışının içinde deneyimlemeye işaret eden dijital akıcılık, öne çıkan teknoloji kültürü becerileri arasında ilk sıralarda. Dijital okuryazarlıktan farklı olarak da daha geniş bir anlamlandırma ve uygulama becerisi gerektiriyor.

Dijital Akıcılık

Tarih: 13 Haziran 2021 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Genel

Dijital akıcılık (digital fluency), teknoloji kültürünün becerilerinde gittikçe öne çıkan beceriler arasında öne çıkıyor. Dijital dünyada çalışırken, eğlenirken ve öğrenirken farklı dijital dünya becerileriyle birlikte akmak, gereken durumda gerekli beceriyi akışı kuvvetlendirmek için de kullanmak, dijital akıcı olmanın karakter özelliği…

GEN Z’nin Hibrit Çalışma ile Mücadelesi

Tarih: 9 Haziran 2021 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Genel | Etiketler: , , ,

Z Kuşağı da dahil olmak üzere işgücünün genç üyeleri dijital tükenmişlikle karşı karşıya; iş gücündeki 18-25 yaşındakilerin yarısından fazlası işlerini bırakmayı düşünüyor. Dünya Ekonomik Forumu’nun Jobs Reset Summit 2021 çıktılarından biri, Microsoft’un ‘Sıradaki Büyük Bozum Hibrit Çalışma, Hazır Mıyız?’ adlı raporu. Raporda Z Kuşağı’nin hibrit çalışma konusundaki patinajları, işin geleceğine hazırlık mücadelelerine dair sinyaller veriyor.

Jobs Reset Summit 2021’den Dikkat Çekenler

Tarih: 6 Haziran 2021 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Genel

Dünya Ekonomik Forumu’nun işin ve iş gücünün geleceği hakkında değişim parametrelerine dair çerçeveleri masaya yatırdığı zirvelerinden biri de Jobs Reset Summit. Zirvenin 2021 projeksiyonun konuşulduğu oturumlar yapıldı. Pandemi sonrası ekonomiden, hibrit çalışmanın risklerine, beceri gelişiminden, iş gücü değişimine dair global paradoxlara hepsi zirvenin masasındaydı.

Çalışma Hayatımızın Yeni Ofisi Disney Park Gibi Olursa?

Tarih: 2 Haziran 2021 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Genel

Hibrit çalışma, yeni çalışma normları oluşumunun yanında, işyerlerinin fiziksel şartlarınının de dönüşümünü tetikliyor. İşin geleceğinin hazırlığında bütünsel bir yolculuk oluşturmanın gerekliliğini oturtan kurumlardan Salesforce’un hazırlığı, ezberleri de bozmasıyla kurumlara ilham oluyor.

Geleceğin İşleri 2020 Raporu Neler Anlatıyor?

Tarih: 23 Ekim 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

Geleceğin İşleri Raporu, değişimin hızını takip ederek geleceğin işlerini ve becerilerini haritalandırır. Rapor, 2020 yılının pandemiye bağlı bozumlarına ışık tutmayı amaçlarken, uzun vadeli ekonomik döngüler kadar, önümüzdeki beş yılda teknoloji üretimi, işler ve becerilerin beklenen görünümü hakkında da görüş sağlar.

Geleceğin İşi’nde Derecelerden Becerilere

Tarih: 30 Eylül 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya | Etiketler: , , ,

Geleceğin İşi’nde beceriler, derecelerden daha önemli olacak.
Yeterliliğini gösteren diplomalar ve sertifikalar değil; işe uygunluğun ve becerilerin olacak.

Kendi Geleceğinin Sorumluluğunu Almaya Ne Kadar Hazırsın?

Tarih: 3 Eylül 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Genel

İnsan- Makine Arayüzü teknolojileri üzerine çalıştığı uzun zamandır bilinen Elon Musk, Neuralink firması çatısı altında yaptığı çalışmaları tanıttığı lansmandan sonra yine gündeme oturdu. Beynin bir bilgisayar ile arasında implantlar aracılığıyla doğrudan iletişim kurmasını sağlayan bu teknolojilerin lansmanında görünen açık paylaşımlar kadar, görünmeyen paylaşımlar da vardı. Musk’ın teknoloji öznesi ile yaptığı her atıf, insanlık olarak sorumluluklarımızın daha arttığının bir kanıtı aslında.

Geleceğin Mesleklerine Hazırlanmak

Tarih: 21 Ağustos 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

Geleceğin meslekleriyle ilgili yeni herhangi bir rapor veya araştırmayı okuduğumuz ilk dönemlere gelin, ‘Geleceğe Dönüş’ filminin senaryosundan bir sahne okuyormuşuz gibi gelirdi çoğumuza. Ancak teknoloji kültürünün yarattığı yeni dünyanın içinde dansımızın bu kadar yoğunlaştığı bir dönemde bugünün nasıl şekillendiği gördükçe, bu mesleklerin gelecekte değil ‘tam da şu anda ihtiyaç duyulan’ meslekler olduğunu görüyoruz.

Hangi İş Nasıl Bir Gelecek – Üniversite Seçimi Dediğin…

Tarih: 9 Ağustos 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

1800’li yılların devrimi – Sanayi Devrimi – bir grup için ‘bir fabrikaya makinelerin girmesi’ öznesi ile anlatılabilir; ancak çok daha büyük ve bütünsel bir değişimi tetikleyen bir başlangıç olmuştur. O güne kadar çocuklarıyla birlikte toprakta çalışarak para kazanmaya alışan aileler, fabrikalar açılınca da bildikleri yoldan yürümeye devam ettiler, çocuklarıyla fabrikalara gittiler. O günden itibaren sosyal hayat değişti, ‘çocuk işçi’ diye bir kavram çıktı; hukuksal hayat değişti ‘çocuk işçi hakları’ diye bir kavram çıktı, ekonomik hayat değişti ‘çocuk işçi ücretleri’ diye bir kavram çıktı; ve pek tabii eğitim hayatı da değişti. O fabrikalara iş gücü yetişmeliydi. Makineli hayatın rollerinin formasyonunu, geleneksel endüstrinin sınırları içinde tanımlayan eğitimin müfredatı, üniversite ayağına kadar işte o zaman değişmeye başlamıştı.

Hangi İş Nasıl Bir Gelecek – Meslek Seçimi Dediğin…

Tarih: 8 Ağustos 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

Yuval Noah Harari, ‘Homo Deus’ kitabının ön sözünde önce ‘İnsanın Yeni Gündemi’nin nabzını tutar. İnsanı, yaşamını, yaptığı seçimleri v nedenlerini; psikolojisini, ekonomisini, tarihini anlamak için Harari’nin kaleminden süzülenler; ülkemizin ve dünyamızın geleceğinin asıl mimarı olacak genç arkadaşlarımız için nasıl bir gelecek ve meslek gündemi belirlemeleri gerektiği konusunda önemli sinyaller barındırıyor.

İşin Geleceği’nde Temassız Teknolojik Ofisler Dönemi

Tarih: 1 Haziran 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

Pandemi sonrası ofislere dönüşün başladığı bu günlerde, bugünlerin izinden giderek ofislerimizin geleceğini konuşmaya devam ediyoruz.

Bize Ulaşın










    * ile işaretli alanların doldurulması zorunludur