» Özel İçerikler » GelecektekiSen Medya » Blog » Dijitalleşmek İstiyorsan Topluluğun Kadar Konuş!

Dijitalleşmek İstiyorsan Topluluğun Kadar Konuş!

Columbia Sportswear Company; dağcı, açık hava sporlarına gönül veren toplulukları bir mobil topluluğa dönüştürdü; onlara doğanın zorlu koşullarında ayakta kalma konusunda uyarılar ve öneriler sunarken, benzer koşullarda yaşamış açık hava sporcularının deneyimlerini paylaşmalarına aracılık etti. Dünyanın en büyük deniz taşıma şirketlerinden olan Maersk Line, denize açılan tüm gemilerine aynı talimatı verdi: Farklı limanlardan insan ve yolculuk hikayelerinizi sosyal medya kanallarınızda yayın! 1 yıllık bir süre sonunda Maersk Line gemileri; deniz tutkunları, denizcilik sektöründe çalışanlar, aracı şirketler hatta balıkçılıklardan oluşan farklı toplulukları sadakatle kendine bağlamayı başardı. Hepsinin de amacı aynıydı: Farklı topluluklara ulaşarak işlerini büyütmek!

Yazan: | Tarih: 8 Nisan 2019 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Özel İçerikler |


Bir önceki yazıda dijital dönüşümde ‘toplulukların nasıl birer devrimci’ olduklarından bahsetmiş, işlerin geleceğinde, şirketleri nasıl bir değişime zorladıkları konusunda bir giriş yapmıştık. Columbia Sportswear Company ve Maersk Line gibi şirketler, gelecekte ayakta kalmak için belli ki toplulukların önemini önceden kavramışlar. Pek çok şirket için topluluk deyince akla ilk gelen kitle, kurum ve organizasyonların yıllardır ürün ve hizmet sattıkları ilk hedef kitleleri… Oysa topluluklar, teknoloji ve beraberinde gelen davranış değişikliği ile sınırları belli ve tanımlı kitlelerin çok daha dışına çıkarak genişlemiş durumda. 

Bu genişlemenin yatak ve dikey yönlü iki yönü var. Yatayda ilgi alanları, teknoloji kullanımları, satın alma davranışları, ürünü ve hizmeti talep şekilleri gibi farklı etkenlerden etkileniyorlar. Bu yapılanma  markaların yıllardır kitleleri segmentasyon da biçimi. Columbia Sportswear Company örneğinden gidersek; kırmızı mont tutkunları, yeşil mont tutkunları, her yıl mutlaka bir üst giyim ürünü alanlar ve online dükkandan satın almayı yapmayı tercih edenler gibi. Oysa ilgi alanları alanı, günümüzde her biri kendi içinde anlamlı, farklı motivasyon ve satın alma tercihleri olan ve bir topluluk enerjisiyle birlikte hareket edilen kitleleri doğurdu: Geleneksel dağcılar, kampçılar, trekking tutkunları, açık hava sporu gönüllüleri; hatta daha da derinleştirelim, kar-yağmur demenden koşan topluluklar vb.  gibi. Trekking tutkunları;  kamp yapmayı sevenler, orman koruma gönüllüleri, doğal yaşamı koruma gönüllüleri gibi ilgili topluluklar ile de çapraz iletişim halinde ve her biri kendi topluluk güçleri çerçevesinde birbirlerini daha da kuvvetlendirerek, daha da büyük bir topluluk oluşmasına neden oluyor. Columbia Sportswear Company, trekking tutkunları topluluğu ile kurduğu iş ilişkisini diğer ilişkili topluluklara da bu sayede daha kolay yayabiliyor ve iletişim kuracağı kitleyi de genişletmiş oluyor. Bu ilişkinin büyümesi, işin büyümesini tetikleyen en büyük benzin.

Maersk Line örneğinde ise topluluklar B2B şirketlerine adeta renk katıyor. Düşünün klasik hedef kitlesi dış ticaret faaliyeti yürüten ve deniz taşımacılığını tercih eden büyük kurumsallar, orta ölçekli ve küçük ölçekli şirketleri olan; onları geçmişte sektör, taşıma hacmi ve iş yapılan ülkeler nezdinde klasik segmentasyon çatısı altında inceleyen B2B şirketleri;  artık hayal bile edemeyecekleri genişlikte farklı toplulukların yorumları, yönlendirmesi, geri bildirim vermesi ile güçleniyor; bu topluluklarla işbirliği yaparak yeni değerler yaratıyor.  Maersk Line’ın dünya genelinde gemilerinin paylaştığı hikayelerin etkilediği yukarıda bahsi geçen tüm farklı topluluklar; o bir yıl içinde bir ölüdeniz gergedanından kaynaklanan bir halkla ilişkiler sorununun çözülmesini, şirketin arşivlerinden tarihi bir videonun ortaya çıkmasını sağladı; geleneksel müşterilerinde yarattığı hikayelerle sadakatı artırırdı. Ayrıca deniz seyahat acentalarından, balıkçılara, gemi mühendislerine kadar farklı toplulukların da dikkatini çekerek hem işe alım sürecinde hem de yeni ürün ve servis geliştirmede zenginleşti; en önemlisi, deniz tutkunları, deniz temizliğine odaklanan sosyal girişimler ve dernek ve vakıflarla şimdiye kadar kuramadığı bağı kurarak, farklı kitlelere sunduğu yeni değer tekifleriyle marka pozisyonlanmasında fark yarattı. 

Maersk Line gibi B2B pazarında iş yapan bir şirket için toplulukların etkisi çok daha kritik. B2B şirketlerinin, sadece var olan müşterileriyle yakın ve uzun süreli bir ilişki kurması yetmiyor; farklı toplulukların sağlam desteğini de almaları gerekiyor. Geleceğin şartları, mevcut müşteriler ile ilişkilerin derinleşmesi üzerine büyüme stratejilerini kuran şirketler için çok ağır olacak. Şirketler, gelecekte, farklı topluluklara sundukları yeni değerler üzerinde büyüme fırsatı yakalayacak ya da yok olacak! 

İşin/Şirketin/Kendin için Harekete Geçmeye Hazırsan

Online Görüşme Talep Et

Son Yazılar

Dijital Okuryazarlıkla Dijital Akıcılık Arasındaki Farklar

Tarih: 16 Haziran 2021 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya | Etiketler: ,

Dijital dünyada iş yapma ve hayatta kalmanın entegre becerilerine sahip olmaya ve bunu gereken durumda gereken araçlarda doğal bir iş yapma akışının içinde deneyimlemeye işaret eden dijital akıcılık, öne çıkan teknoloji kültürü becerileri arasında ilk sıralarda. Dijital okuryazarlıktan farklı olarak da daha geniş bir anlamlandırma ve uygulama becerisi gerektiriyor.

Dijital Akıcılık

Tarih: 13 Haziran 2021 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Genel

Dijital akıcılık (digital fluency), teknoloji kültürünün becerilerinde gittikçe öne çıkan beceriler arasında öne çıkıyor. Dijital dünyada çalışırken, eğlenirken ve öğrenirken farklı dijital dünya becerileriyle birlikte akmak, gereken durumda gerekli beceriyi akışı kuvvetlendirmek için de kullanmak, dijital akıcı olmanın karakter özelliği…

GEN Z’nin Hibrit Çalışma ile Mücadelesi

Tarih: 9 Haziran 2021 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Genel | Etiketler: , , ,

Z Kuşağı da dahil olmak üzere işgücünün genç üyeleri dijital tükenmişlikle karşı karşıya; iş gücündeki 18-25 yaşındakilerin yarısından fazlası işlerini bırakmayı düşünüyor. Dünya Ekonomik Forumu’nun Jobs Reset Summit 2021 çıktılarından biri, Microsoft’un ‘Sıradaki Büyük Bozum Hibrit Çalışma, Hazır Mıyız?’ adlı raporu. Raporda Z Kuşağı’nin hibrit çalışma konusundaki patinajları, işin geleceğine hazırlık mücadelelerine dair sinyaller veriyor.

Jobs Reset Summit 2021’den Dikkat Çekenler

Tarih: 6 Haziran 2021 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Genel

Dünya Ekonomik Forumu’nun işin ve iş gücünün geleceği hakkında değişim parametrelerine dair çerçeveleri masaya yatırdığı zirvelerinden biri de Jobs Reset Summit. Zirvenin 2021 projeksiyonun konuşulduğu oturumlar yapıldı. Pandemi sonrası ekonomiden, hibrit çalışmanın risklerine, beceri gelişiminden, iş gücü değişimine dair global paradoxlara hepsi zirvenin masasındaydı.

Çalışma Hayatımızın Yeni Ofisi Disney Park Gibi Olursa?

Tarih: 2 Haziran 2021 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Genel

Hibrit çalışma, yeni çalışma normları oluşumunun yanında, işyerlerinin fiziksel şartlarınının de dönüşümünü tetikliyor. İşin geleceğinin hazırlığında bütünsel bir yolculuk oluşturmanın gerekliliğini oturtan kurumlardan Salesforce’un hazırlığı, ezberleri de bozmasıyla kurumlara ilham oluyor.

Geleceğin İşleri 2020 Raporu Neler Anlatıyor?

Tarih: 23 Ekim 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

Geleceğin İşleri Raporu, değişimin hızını takip ederek geleceğin işlerini ve becerilerini haritalandırır. Rapor, 2020 yılının pandemiye bağlı bozumlarına ışık tutmayı amaçlarken, uzun vadeli ekonomik döngüler kadar, önümüzdeki beş yılda teknoloji üretimi, işler ve becerilerin beklenen görünümü hakkında da görüş sağlar.

Geleceğin İşi’nde Derecelerden Becerilere

Tarih: 30 Eylül 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya | Etiketler: , , ,

Geleceğin İşi’nde beceriler, derecelerden daha önemli olacak.
Yeterliliğini gösteren diplomalar ve sertifikalar değil; işe uygunluğun ve becerilerin olacak.

Kendi Geleceğinin Sorumluluğunu Almaya Ne Kadar Hazırsın?

Tarih: 3 Eylül 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Genel

İnsan- Makine Arayüzü teknolojileri üzerine çalıştığı uzun zamandır bilinen Elon Musk, Neuralink firması çatısı altında yaptığı çalışmaları tanıttığı lansmandan sonra yine gündeme oturdu. Beynin bir bilgisayar ile arasında implantlar aracılığıyla doğrudan iletişim kurmasını sağlayan bu teknolojilerin lansmanında görünen açık paylaşımlar kadar, görünmeyen paylaşımlar da vardı. Musk’ın teknoloji öznesi ile yaptığı her atıf, insanlık olarak sorumluluklarımızın daha arttığının bir kanıtı aslında.

Geleceğin Mesleklerine Hazırlanmak

Tarih: 21 Ağustos 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

Geleceğin meslekleriyle ilgili yeni herhangi bir rapor veya araştırmayı okuduğumuz ilk dönemlere gelin, ‘Geleceğe Dönüş’ filminin senaryosundan bir sahne okuyormuşuz gibi gelirdi çoğumuza. Ancak teknoloji kültürünün yarattığı yeni dünyanın içinde dansımızın bu kadar yoğunlaştığı bir dönemde bugünün nasıl şekillendiği gördükçe, bu mesleklerin gelecekte değil ‘tam da şu anda ihtiyaç duyulan’ meslekler olduğunu görüyoruz.

Hangi İş Nasıl Bir Gelecek – Üniversite Seçimi Dediğin…

Tarih: 9 Ağustos 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

1800’li yılların devrimi – Sanayi Devrimi – bir grup için ‘bir fabrikaya makinelerin girmesi’ öznesi ile anlatılabilir; ancak çok daha büyük ve bütünsel bir değişimi tetikleyen bir başlangıç olmuştur. O güne kadar çocuklarıyla birlikte toprakta çalışarak para kazanmaya alışan aileler, fabrikalar açılınca da bildikleri yoldan yürümeye devam ettiler, çocuklarıyla fabrikalara gittiler. O günden itibaren sosyal hayat değişti, ‘çocuk işçi’ diye bir kavram çıktı; hukuksal hayat değişti ‘çocuk işçi hakları’ diye bir kavram çıktı, ekonomik hayat değişti ‘çocuk işçi ücretleri’ diye bir kavram çıktı; ve pek tabii eğitim hayatı da değişti. O fabrikalara iş gücü yetişmeliydi. Makineli hayatın rollerinin formasyonunu, geleneksel endüstrinin sınırları içinde tanımlayan eğitimin müfredatı, üniversite ayağına kadar işte o zaman değişmeye başlamıştı.

Hangi İş Nasıl Bir Gelecek – Meslek Seçimi Dediğin…

Tarih: 8 Ağustos 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

Yuval Noah Harari, ‘Homo Deus’ kitabının ön sözünde önce ‘İnsanın Yeni Gündemi’nin nabzını tutar. İnsanı, yaşamını, yaptığı seçimleri v nedenlerini; psikolojisini, ekonomisini, tarihini anlamak için Harari’nin kaleminden süzülenler; ülkemizin ve dünyamızın geleceğinin asıl mimarı olacak genç arkadaşlarımız için nasıl bir gelecek ve meslek gündemi belirlemeleri gerektiği konusunda önemli sinyaller barındırıyor.

İşin Geleceği’nde Temassız Teknolojik Ofisler Dönemi

Tarih: 1 Haziran 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

Pandemi sonrası ofislere dönüşün başladığı bu günlerde, bugünlerin izinden giderek ofislerimizin geleceğini konuşmaya devam ediyoruz.

Bize Ulaşın










    * ile işaretli alanların doldurulması zorunludur