» Özel İçerikler » GelecektekiSen Medya » Blog » Müşterilerinizin İlgisini Çekebildiğiniz Kadar Dijitalsiniz

Müşterilerinizin İlgisini Çekebildiğiniz Kadar Dijitalsiniz

Müşteriler, markaların, kuvvetli ortak ilgi alanları olan görünmez bağlarla birbirlerine bağlı aile üyeleri gibidir. İster B2C ister B2B; hangi alanda iş yapıyorsanız yapın, işinizi geleceğe taşıyacak en kuvvetli yeni değer önermeniz, dijital kanallarda müşterilerin ilgisini çekecek ortak ilgi alanları yaratma kabiliyetinizdir.

Yazan: | Tarih: 2 Mayıs 2019 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Özel İçerikler |


Büyüme stratejilerini ürün ve servislerinin optimizasyonuna odaklayan şirketlerin, gelecekte  büyüme şanslarının olmayacağını bir önceki yazımızda (2.yazıya link verebiliriz hatırlatma için) değinmiştik. İşlerin geleceğinde değişen değer önermeleri, şirket ve organizasyonların topluluklar ve ağları ile kurdukları ilişkileri değiştiriyor. Toplulukların geleceğinde, markanın geleneksel süreçlerde kurmuş olduğu görünmez hiyerarşi ve üstünlük de otomatik olarak kayboluyor. Bu, pek çok şirket için topluluklar ile kurdukları iletişim dili ve yolunu da yeniden gözden geçirmeleri demek. 

Sağlık çalışanları, uzmanlık ve profesyonel ilgi alanları olan konularda topluluklara (müşterilere) katılarak bilgilerini sürekli canlı tutmak istiyor; küçük işletme sahipleri, işlerini geleceğe taşımakta kendilerine rehber olacak örneklere, bu örnekleri tartışıp yararlanabilecekleri dijital hatlara ulaşmak istiyor; insan kaynakları yöneticileri işleri geleceğe taşıyacak becerilere sahip yeni yeteneklere ulaşabilecekleri platformlara ihtiyaç duyuyor.  Görüldüğü gibi farklı meslek ve iş gruplarının ihtiyaçları, kişisel ve profesyonel olarak ilgi duydukları konularda bilgi ve deneyimlerini yükseltmek.  Bu noktada markalara düşen görev, toplulukların ortak ilgi alanlarını destekleyecek kuvvetli yeni değerler yaratmak. 

Toplulukların yeni ihtiyaçları, sadece B2C şirketler için değil B2B şirketlerin dijitalleşmesi adına da yepyeni fırsatlar sunuyor. B2B şirketler, uzmanlık alanları çerçevesinde düşündüklerinden daha fazla konuda ortak ilgi yaratabilecek potansiyelde. Bu potansiyeli gerçekleştirirken dijital kanalları kullanma, topluluklarla bağlantı ve işbirliği kurma kapasitelerini arttırmak için yapacakları tüm çalışmalar, dijital bir şirket olma yolunda hepsine de muazzam bir yol aldıracak. Böylece geçmişte hayal bile etmedikleri yeni kitlelere ulaşmaları mümkün olacak. 

Topluluk oluşturmak, gelecekte şirketleri rekabette farklılaştırmada kilit. Şirketler dijital topluluklar oluşturmada başarılı olduklarında, toplulukları da kendilerini beslemeye ve büyütmeye başlayacak.

‘İşlerin Geleceği’ dahil geleceğin dünyası ile ilgili pek çok haber Gelecek Şimdi’de

İşin/Şirketin/Kendin için Harekete Geçmeye Hazırsan

Online Görüşme Talep Et

Son Yazılar

Geleceğin İşleri 2020 Raporu Neler Anlatıyor?

Tarih: 23 Ekim 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

Geleceğin İşleri Raporu, değişimin hızını takip ederek geleceğin işlerini ve becerilerini haritalandırır. Rapor, 2020 yılının pandemiye bağlı bozumlarına ışık tutmayı amaçlarken, uzun vadeli ekonomik döngüler kadar, önümüzdeki beş yılda teknoloji üretimi, işler ve becerilerin beklenen görünümü hakkında da görüş sağlar.

Geleceğin İşi’nde Derecelerden Becerilere

Tarih: 30 Eylül 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya | Etiketler: , , ,

Geleceğin İşi’nde beceriler, derecelerden daha önemli olacak.
Yeterliliğini gösteren diplomalar ve sertifikalar değil; işe uygunluğun ve becerilerin olacak.

Kendi Geleceğinin Sorumluluğunu Almaya Ne Kadar Hazırsın?

Tarih: 3 Eylül 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Genel

İnsan- Makine Arayüzü teknolojileri üzerine çalıştığı uzun zamandır bilinen Elon Musk, Neuralink firması çatısı altında yaptığı çalışmaları tanıttığı lansmandan sonra yine gündeme oturdu. Beynin bir bilgisayar ile arasında implantlar aracılığıyla doğrudan iletişim kurmasını sağlayan bu teknolojilerin lansmanında görünen açık paylaşımlar kadar, görünmeyen paylaşımlar da vardı. Musk’ın teknoloji öznesi ile yaptığı her atıf, insanlık olarak sorumluluklarımızın daha arttığının bir kanıtı aslında.

Geleceğin Mesleklerine Hazırlanmak

Tarih: 21 Ağustos 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

Geleceğin meslekleriyle ilgili yeni herhangi bir rapor veya araştırmayı okuduğumuz ilk dönemlere gelin, ‘Geleceğe Dönüş’ filminin senaryosundan bir sahne okuyormuşuz gibi gelirdi çoğumuza. Ancak teknoloji kültürünün yarattığı yeni dünyanın içinde dansımızın bu kadar yoğunlaştığı bir dönemde bugünün nasıl şekillendiği gördükçe, bu mesleklerin gelecekte değil ‘tam da şu anda ihtiyaç duyulan’ meslekler olduğunu görüyoruz.

Hangi İş Nasıl Bir Gelecek – Üniversite Seçimi Dediğin…

Tarih: 9 Ağustos 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

1800’li yılların devrimi – Sanayi Devrimi – bir grup için ‘bir fabrikaya makinelerin girmesi’ öznesi ile anlatılabilir; ancak çok daha büyük ve bütünsel bir değişimi tetikleyen bir başlangıç olmuştur. O güne kadar çocuklarıyla birlikte toprakta çalışarak para kazanmaya alışan aileler, fabrikalar açılınca da bildikleri yoldan yürümeye devam ettiler, çocuklarıyla fabrikalara gittiler. O günden itibaren sosyal hayat değişti, ‘çocuk işçi’ diye bir kavram çıktı; hukuksal hayat değişti ‘çocuk işçi hakları’ diye bir kavram çıktı, ekonomik hayat değişti ‘çocuk işçi ücretleri’ diye bir kavram çıktı; ve pek tabii eğitim hayatı da değişti. O fabrikalara iş gücü yetişmeliydi. Makineli hayatın rollerinin formasyonunu, geleneksel endüstrinin sınırları içinde tanımlayan eğitimin müfredatı, üniversite ayağına kadar işte o zaman değişmeye başlamıştı.

Hangi İş Nasıl Bir Gelecek – Meslek Seçimi Dediğin…

Tarih: 8 Ağustos 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

Yuval Noah Harari, ‘Homo Deus’ kitabının ön sözünde önce ‘İnsanın Yeni Gündemi’nin nabzını tutar. İnsanı, yaşamını, yaptığı seçimleri v nedenlerini; psikolojisini, ekonomisini, tarihini anlamak için Harari’nin kaleminden süzülenler; ülkemizin ve dünyamızın geleceğinin asıl mimarı olacak genç arkadaşlarımız için nasıl bir gelecek ve meslek gündemi belirlemeleri gerektiği konusunda önemli sinyaller barındırıyor.

İşin Geleceği’nde Temassız Teknolojik Ofisler Dönemi

Tarih: 1 Haziran 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya

Pandemi sonrası ofislere dönüşün başladığı bu günlerde, bugünlerin izinden giderek ofislerimizin geleceğini konuşmaya devam ediyoruz.

İşin Geleceği’nin Yeni Çalışma Ortamları: Hibrit ve Temassız

Tarih: 29 Nisan 2020 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Özel İçerikler

COVID-19 pandemisi işlerin rengini değiştirdi. Uzaktan çalışmanın deneyimlenmesiyle çalışmanın ortamı, kuralı, teknolojisi ve pek tabii kültürü değişmek durumda kaldı. Bir yazılım şirketi olan Box tarafından yapılan araştırmaya göre, geçiş sürecinde ilk kayıplardan biri, 9-5 çalışma. Araştırma, özellikle de okul kapanışlarının evde eğitim beklentilerini çalışan ebeveynlere yüklemesiyle, öğle molalarının dahi kalktığını, çalışma saatlerinin % 20 oranında büyüdüğünü gösteriyor. Diğer yandan evde çalışmanın doğasının değişmesi kadar ofislerin geleceğini etkileyen kritik eşikler de var.

Dijital Şirket Olmaya Ne Kadar Hazırız?

Tarih: 21 Haziran 2019 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Özel İçerikler

Bir süredir pek çok kurum ve organizasyon, çeşitli dijital dönüşüm senaryoları üzerinde yürürken, birçok firma için cazibe, temellerini yapmadan en yeni ve parlak teknolojilere odaklanmaktı: içerik ve süreçlerin dijitalleştirilmesi ve/veya işlerinin sosyal ve mobil için uyarlanması. Şimdilerde ahtapotun daha tutulacak pek çok kolu olduğunun yavaş yavaş farkedilmesiyle yeni bir soru daha sorulmaya başlandı: Dijital şirket olmaya ne kadar hazırız?

Dijital Dönüşümde Kurumlar ve Yapay Zeka

Tarih: 14 Mayıs 2019 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Özel İçerikler

Accenture’ın 2017 yılı Teknoloji Vizyonu Raporu’na göre önümüzdeki beş yıl içinde, müşteri dünyasının yarısından fazlası ihtiyaç duyduğu hizmetleri, markaların algısından ziyade yapay zekalarına göre seçecek. Algoritmaların gücü, kurumların müşterileriyle kurduğu ilişkiyi de dönüştürüyor. Dijital dönüşüm operasyonlarına odaklanan kurumlar, acaba yapay zeka ile iş yapmak konusunda ne kadar yol aldı?

Müşterilerinizin İlgisini Çekebildiğiniz Kadar Dijitalsiniz

Tarih: 2 Mayıs 2019 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Özel İçerikler

Müşteriler, markaların, kuvvetli ortak ilgi alanları olan görünmez bağlarla birbirlerine bağlı aile üyeleri gibidir. İster B2C ister B2B; hangi alanda iş yapıyorsanız yapın, işinizi geleceğe taşıyacak en kuvvetli yeni değer önermeniz, dijital kanallarda müşterilerin ilgisini çekecek ortak ilgi alanları yaratma kabiliyetinizdir.

Otomasyon ve Yapay Zeka İşgücünü Nasıl Değiştirecek?

Tarih: 22 Nisan 2019 | Kategori: Blog, GelecektekiSen Medya, Özel İçerikler

Otomasyon ve yapay zeka, sanayinin dijitalleşme sürecinde, işlerin geleceğini etkilediği kadar işgücünün geleceğini de etkiliyor. Gelecek projeksiyonları şekillendikçe rakamlar da değişimin seyrini daha net gösteriyor.

Bize Ulaşın










    * ile işaretli alanların doldurulması zorunludur